A fasciális önmasszázs (SMR) előnyei

Makkai Cintia

Az SMR hengerezés egy hatékony módszer az izmokban fellépő feszültség csökkentésére és az izomregeneráció elősegítésére. Az SMR egy olyan önmasszázs technika, amellyel tested valamennyi izmát “átgyúrhatod”, ezáltal stimulálva az izmot. Az izomrostokra gyakorolt nyomás, azaz a masszázs segít izmaid ellazításában, amely hozzájárul az izomláz megszüntetéséhez. Az SMR hengerezés kifejezetten hasznos kezdő, haladó, illetve profi sportolóknak, testépítőknek, vagy akár a hétköznapi izomfájdalommal küszködő egyének számára is.

A rendszeres SMR hengerezés számos pozitív hatással bír a testre, többek közt: csökkenti a feszültség izmokban és az ízületekben, így segít a stressz és a fáradtság mérséklésében, ami különösen előnyös lehet azoknak, akik sok időt töltenek ülő vagy álló pozícióban nap mint nap, egyhuzamban. A hengerezés fokozza az izomregenerációt, segít az izomzat rugalmasságának és mobilitásának fejlesztésében és fenntartásában, mely hatására a sérülések kockázata is csökken.

 

MassageAddict

 

Az SMR hengerezésnek, azaz a fasciális önmasszázsnak számos pozitív élettani hatása is van, köztük a vérkeringés javítása és az izomrostok nyújtása. Segít az izomzatban felgyülemlett tejsav eltávolításában, mely az izmokban fellépő fájdalomért felelős. Az SMR elősegíti az izmok és ízületetek mobilitását, mely kiemelten fontos a mindennapi testmozgás és a sportolás szempontjából.

Az SMR-technika hatékonysága napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, ugyanis testünk egyre inkább hajlamos az izomrendszeri merevségre, illetve különböző sérülésekre, melyek nagyrészt a mozgásszegény életmód és a rendszeres ülőmunka elterjedésével magyarázható.

Vegyük végig a combfeszítő izmok hengerezését:

A combfeszítő izom (m. quadriceps femoris) a combcsont elülső részén ered, három rövid fejből és egy hosszúból áll. Fő feladata az alsó végtag és a térd feszítése, nagy szerepe van a járásban és a futásban, testsúlyunk megtartásában.

Leggyakoribb sérülések: Guggolásszerű mozdulatoknál túl nagy terhelés hatására az izom sérül, rosszabb esetben szakadás is bekövetkezhet.

  • Feküdjünk hassal a talajra, a hengert helyezzük a combjaink alá.
  • Az alkarunkkal emeljük meg testünket.
  • Mozogjunk előre hátra a térd felső részétől a csípőnk aljáig.

 

combfeszítő fasciális-önmasszázs

Az SMR-hengerezés kifejezetten egyszerű, és szinte bárhol végezhető. A henger könnyű és kompakt, kis helyen is elfér, így akár otthon vagy az irodában is használható. Ha szeretnél elsajátítani az SMR-technikát, ezáltal fejleszteni izomrendszered és javítani a mindennapi életminőségeden, vess egy pillantást az “Alapvető fasciális önmasszázs gyakorlattár” című e-bookunkra, melyben minden szükséges információt, illetve gyakorlatot megtalálsz az SMR hengerezéssel kapcsolatban!

MassageAddictA képre vagy erre a linkre kattintva megrendelheted az “Alapvető fasciális önmasszázs gyakorlattár” e-bookot!

 

Ha további kérdésed volna, kérj segítséget mozgásterapeutáinktól és jelentkezz be még ma ezen a linken!

Ha tetszett amit olvastál, és érdekelnek hasonló tartalmak, kattints cikkeinkre, melyekben a nyak- és vállfájdalmakról, illetve a fájdalomcsökkentésről szerezhetsz további megbízható információt!

 

+36 (70) 314 7691

(Munkánkból fakadóan nem mindig tudjuk felvenni a telefont, ezért a legjobb, ha online jelentkezel! Ha mégis inkább telefonon szeretnél, kérlek írj sms-t, és visszahívunk 24 órán belül.)

Nyitvatartás – H-P: 8.00-20.00 Szo: 8.00-14.00
Időpontfoglalás szükséges, nincs recepció!
A nyitvatartás-változás jogát az előzetes foglalások ütemében fenntartjuk.

Parkolás az Üllői úton, a Bakonybánk utcában és a Rudawszky utcában.

Tömegközlekedés: 166, 193E, 236, 236A, 266, 575-581 buszok; 50-es villamos; S50, S20, Z50 vonatok (Ferihegy vasútállomás).